MR04 EVO
Den nyeste tilføjelse til Mini Z serien. Det her er nemlig den fjerde generation af RWD Mini Z. Vigtigt bemærkning er at dette kun er EVO modellen. RTR RWD bilen bliver ikke afløst af MR04.
Ny Chassis Detaljer: Hele 98% af denne bil er nydesignet sammenlignet med MR03 EVO. Mens den bevarer elementer fra den fremragende MR-03-layout, opnår det nye MR-04EVO2-chassis betydelige forbedringer i ydeevnen ved ændringer i frontophænget og et lavere tyngdepunkt, der arbejder i samspil med en brushless motor med sensor. Både smalle og brede sporindstillinger er tilgængelige ved at ændre de nedre og øvre plader foran samt styrestangen. Justerbar akselafstand tillader chassisindstilling i henhold til karrosseritype.
Ny Foraffjedring: Mens camber-vinklen optimeres under sving med den nuværende design af øvre arm, bruger foraffjedringen den nye kingpin-integrerede knuckle for yderligere at forbedre camber-stabiliteten. Geometrisk revision af caster og trail osv. leverer mere lineær manøvredygtighed. Nye specifikationer for foråret foran til MR-04 med forskellig hårdhed er tilgængelige som valgmuligheder.
Ny Front Hjulspindel: Designet af front hjulspindleren har en integreret kingpin med optimeret afstand til kingpin-kuglen for en mere jævn kørsel. Kuglelejerne er ændret til en indre diameter på 3 mm for mindre rotationsmodstand.
Kuglelejer: Alle 7 kuglelejer har en indre diameter på 3 mm for at minimere rotationsmodstand og reducere friktionstab.
Scrub Radius: Forskydning af kingpin i forhold til hjulet (scrub) er 1,5 mm kortere på den ene side sammenlignet med MR-03 for forbedret respons på førerens styringsinput og undertrykkelse af ændringer i akselafstand under sving.
Ny Motorholder & Dæmper Baseplade: Medtager et nyt design af motorholderen til Brushless motorer med sensor. Chassishøjden kan justeres i tre trin ved at ændre akseljusteringsskiverne for at tilpasse sig specifikke køreforhold. Derudover har revisionen af basepladen til friktionsdæmperen inkludere fastgørelse af ledninger med nylonstropper.
Ny MM Motorholder: Det nye design af MM motorholder muliggør en endnu lavere tyngdepunkt.
Ny MM2 Motorholder: Ny MM2 motorholder til L-akselsafstand med centermonteret motor.
Kugledifferentiale: Kugledifferentialet medfølger som standard og optimerer de roterende forskelle mellem venstre og højre baghjul under sving. Det giver også moderat glidevirkning for at forbedre trækkraften, når der påføres overdreven belastning. Sølv anodiseret finish på aluminiumsdetaljerne skaber en imponerende stil, der matcher ydeevnen.
Layout med Lavt Tyngdepunkt: Den lavere montering af AAA-batterierne på chassiset realiserer et lavere tyngdepunkt sammenlignet med MR-03. I kombination med chassisets form forbedrer dette stabiliteten gennem sving samt øger hastigheden og kontrollen.
Ny Brushless Motor Med Sensor & Mainboard: Brushless motor med sensor giver mere præcis hastighedsstyring sammenlignet med sensorløse motorer. W-MM chassiset er udstyret med 8500KV eller 5600KV, og N-MM2 er udstyret med typen 4100KV.
Den nye enhed understøtter også højhastighedskommunikation med forskellige high-end-sendere og modtagere for at opnå en hidtil uset kontrolrespons. Opnår transmissionshastigheder på 0,99 ms med KO-enheder (ADV-tilstand) og 0,9 ms med Futaba-enheder (EVO2-tilstand). *Tidligere 2,6 ms ~ 3,0 ms Den nye potentiometer leverer præcision og holdbarhed med et helt nyt styreprogram for at opnå den bedste respons og nøjagtighed i MINI-Z's historie. Det mere præcise styrekontrolprogram tillader forskellige indstillinger ved hjælp af MR-04's eksklusive I.C.S. software. Desuden er tovejskommunikation mulig med KO-enheden (TLMY-tilstand), hvilket gør det muligt at foretage forskellige indstillingsændringer til I.C.S.-systemet fra senderen.
Download I.C.S. softwaren her: https://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/mini-z/miniz_04evo2.html